Awards and citations:


1997: Le Prix du Champagne Lanson Noble Cuvée Award for investigations into Champagne for the Millennium investment scams

2001: Le Prix Champagne Lanson Ivory Award for investdrinks.org

2011: Vindic d'Or MMXI – 'Meilleur blog anti-1855'

2011: Robert M. Parker, Jnr: ‘This blogger...’:

2012: Born Digital Wine Awards: No Pay No Jay – best investigative wine story

2012: International Wine Challenge – Personality of the Year Award




Thursday 24 May 2012

1855 claim return to profit in 2011


Name plaque@10 Rue des Moulins, Paris 

'(AOF) - 1855, le distributeur de vins sur Internet ne connaît pas la crise. En effet, le négociant en vin a fait état d'une hausse de son chiffre d'affaires de 32,9% sur l'exercice 2011 soit 16,481 millions d'euros. Le résultat opérationnel du groupe est passé de 180 000 euros en 2010 à 1,462 millions d'euros pour 2011 soit respectivement 1,5% du chiffre d'affaires à 8,9% en 2011. Le résultat net est prometteur également : 1855 qui avait annoncé une perte de 209 000 euros en 2010 a affiché un retour aux bénéfices audacieux pour 2011 de 1,110 million d'euros.'

Shares in 1855 are now trading between 0.06€ and 0.07€ a share.

Question for Fabien Hyon, Emeric Sauty de Chalon and Les Répressions des Fraudes: 
If 1855 made a true profit of 1.11 million for 2011, how come so many of the company's customers have yet to receive their Bordeaux en primeurs dating back even to 2002 and why is it facing several hundred court cases brought by their furious customers? 


Interesting and revealing postscript:
1855 failing to pay their suppliers:
Comment here by Champagne producer Cyril Janisson of Champagne Janisson Baradon http://www.champagne-janisson.com/ on 1855 retard des primeurs on La Passion du Vin forum. Janisson says they are blocking six orders from 1855 as they are still awaiting payment of wine bills from November 2011 and January 2012.

'De notre côté, en tant que producteur, nous bloquons 6 commandes depuis Février... j'attend mes règlements de Novembre 2011 et Janvier 2012... aucune réponse à mes appels et mails de relances, et je viens de recevoir aujourd'hui les résultats audités :'


Let's make it easy for Fabien Hyon and Emeric Sauty de Chalon:
This ought to be their response:
"C'est vraiment facile !: we have discovered the perfect solution to profitability – we don't pay our suppliers nor do we supply our customers..."



1 comment:

Anonymous said...

Not a great business for customers, not a great business for winemakers. I doubt it's a great deal for shareholders either.